ДОВІДКА про роботу зі зверненнями громадян за 2018 рік

ДОВІДКА

 Про роботу зі зверненнями громадян                   

за підсумками  2018 року

Одним із найважливіших напрямів стабілізації суспільства є задоволення справедливих вимог громадян. З цією метою у районній державній адміністрації запроваджено систему прийому та розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.

Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою розв’язання важливих проблем населення районною державною адміністрацією протягом 2018 року проводилась робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених питань громадянами  району.

Систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня роботи зі зверненнями громадян, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до районної державної адміністрації, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень. Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо одержання обґрунтованої, повної та своєчасної відповіді на звернення.

Для сприяння громадянам у розв’язанні проблем, з якими вони звертаються до районної державної адміністрації, протягом 2018 року проводились засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Так, відповідно до графіка звітування з питань роботи із зверненнями громадян прозвітували  всі керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації.

Аналіз роботи із зверненнями громадян засвідчив, що у 2018 році зменшилась  загальна кількість звернень громадян, що надійшла до районної державної адміністрації (688 проти 845).

Зменшилась кількість письмових звернень громадян у порівнянні з 2017 роком (130 проти 173) та звернень з урядової телефонної “гарячої лінії” надійшло 558 звернень проти 672 у 2017 році. Майже всі звернення стосувалися призначення і виплати субсидії та соціальних допомог малозабезпеченим сім’ям та одиноким матерям, а також ремонту доріг і водопостачання.  

Якість підготовки проектів відповідей на звернення громадян не завжди відповідає вимогам законодавчих актів щодо повного, ґрунтовного висвітлення питань, порушених заявниками. Необхідність доопрацювання зазначених проектів відповідей спричиняє порушення термінів інформування про результати розгляду звернень  громадян  органів  вищого  рівня, що  вкрай  негативно  впливає  на    рівень

виконавської дисципліни районної державної адміністрації та стає причиною порушення статті 20 Закону України “Про звернення громадян”, а не повні відповіді спричиняють повторні звернення громадян за отриманням обґрунтованої, повної відповіді.

З метою запобігання збільшення кількості звернень є необхідність у проведенні розширеної роз’яснювальної роботи серед населення району, в першу чергу з питань, які стосуються нового у законодавстві з питань соціального захисту різних верств населення.

Звернень на телефонну “гарячу лінію” до голови районної державної адміністрації не надходило.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження у 2018 році збільшилась кількість неодноразових звернень - 81 проти 72, але зменшилась кількість колективних звернень у порівнянні з 2017 роком - 16 проти 18. Повторних звернень до районної державної адміністрації не надходило. Надійшло 5 дублетних звернень.

Зменшилась загальна кількість листів від громадян, адресованих до вищестоящих органів (32 проти 35), у порівнянні з 2017 роком, а також  зменшилась кількість звернень  до Кабінету Міністрів України  - 4 проти 6 та до обласної державної адміністрації - 11 проти 29, але збільшилась кількість звернень до Адміністрації Президента України - 9 проти 6; до Адміністрації Верховної Ради України - 3 проти 1; до Міністерства екології та природних   ресурсів - 5 проти 0.

Зменшилась кількість письмових звернень громадян, що надійшли безпосередньо до районної державної адміністрації (71 проти 82).

У порівнянні з 2017 роком загальна кількість порушених у зверненнях питань зменшилась на 136, або на 84 відсотка. Найбільше звернень від загальної кількості опрацьовано з питань:  соціального захисту - 446 (63 відсотки), комунального господарства - 85 (12 відсотків), земельних відносин - 43 (6 відсотків), транспорту і зв’язку - 35 (5 відсотків), освіти - 28 (4 відсотки) та інші.

У ході розгляду звернень та вирішення питань особлива увага приділялась громадянам, які потребують соціального захисту та матеріальної підтримки. Збільшилась кількість звернень від найменш захищеної категорії громадян  (247 проти 235), а саме: від осіб з інвалідністю, ветеранів праці, пенсіонерів -   119 проти 99, учасників бойових дій - 25 проти 16, але зменшилась кількість звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів -  103 проти 120.

Протягом звітного періоду до  районної державної адміністрації  надійшло звернень від жителів міста Берислава - 209, Козацької  селищної - 35 та сільських рад: Новорайської - 45, Веселівської - 44, Одрадокам’янської - 41, Львівської - 31, Новокаїрської - 25,  Бургунської - 17, Тягинської - 16,  Високівської, Томаринської - по 15, Ольгівської - 14, Лиманецької - 13, Максимо-Горьківської, Шляхівської  та Новобериславської - по 12, Качкарівської, Зміївської та  Милівської - по 10,  Раківської - 7, Степнянської - 4 та Урожайненської - 2. 

Відповідно до Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008  “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” протягом 2018 року районною державною адміністрацією проводилася активна робота щодо його виконання.

У районній державній адміністрації затверджено графік звітування керівників структурних підрозділів районної державної адміністрації у 2019 році та графік перевірок додержання законодавства  про звернення громадян в управліннях, відділах районної державної адміністрації у 2019 році.

Затверджено графіки прийому громадян, де також передбачені прийоми громадян не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів керівництвом районної державної адміністрації. 

Протягом 2018 року головою районної державної адміністрації, першим заступником голови районної державної адміністрації, керівниками управлінь, відділів районної державної адміністрації та районних служб, згідно з графіком прийому громадян за місцем їх проживання, прийнято 186 осіб, якими порушено 197 питань. На всі питання були надані роз’яснення. З метою оперативного розгляду проблемних питань у проведенні  прийомів громадян постійно беруть участь керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації та відповідних районних служб.

Протягом 2018 року були здійснені перевірки додержання законодавства про звернення громадян в управліннях та відділах районної державної адміністрації: соціального захисту населення; агропромислового розвитку, архівному, культури, тричі у службі у справах дітей та у Бургунській, Ольгівській, Урожайненській, Раківській, Томаринській сільських радах. 

Протягом  2018 року проведено 11 засідань постійно  діючої комісії  з питань розгляду звернень громадян. На засіданнях комісії розглядалися питання та проблеми громадян, якими найчастіше переймається населення району.

За результатами розгляду звернень надавалися доручення голови районної державної адміністрації, хід виконання яких контролювався. 

Для вирішення поставлених питань районною державною адміністрацією вишукувалися матеріальні та фінансові можливості для надання допомоги громадянам. Так, на засіданні районної комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям Бериславського району Херсонської області, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин,  за рахунок коштів районного бюджету протягом 2018 року було розглянуто 182 заяви та надано 125 заявникам матеріальну допомогу на загальну суму 220 тис. грн.

Стан роботи із зверненнями громадян у районній державній адміністрації  та в цілому в районі щомісячно та щоквартально аналізуються, розробляються порівняльні характеристики, складаються довідки. Результати аналізу доводяться до відома управлінь, відділів районної державної адміністрації, районних службта місцевих рад для усунення недоліків у роботі із зверненнями громадян.

Щодо всіх листів та усних звернень громадян, які надходили до районної державної адміністрації, вжито заходи, визначені законодавством, а саме: надавалися відповідні доручення, хід виконання яких контролювався. Усі звернення громадян розглядалися та, у визначений законом термін, надавалися письмові відповіді заявникам. 

Діяльність районної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у зверненнях питань.

 

 Керівник апарату

районної державної адміністрації                                                                     Т.ЮШКО

© 2017 Бериславська районна державна адміністрація.
74300 м.Берислав, Херсонська область , пл. Перемоги, 2
тел: 05546 7-56-48; факс: 7-56-48.
Е-mail rda-ber@khoda.gov.ua.
Creative Commons License
Бериславська районна державна адміністрація by вебсайт is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.